روغن زیتون و مراقبت از پوست
نوشته شده توسط : ساحل

روغن زیتون و مراقبت از پوست

از میوه های درخت زیتون، روغن ارزشمندی به نام روغن زیتون حاصل می شود که خواص و کاربردهای فراوانی دارد. کاربرد روغن زیتون هم برای پخت و پز و صنعت مواد غذایی و هم در صنعت آرایشی بهداشتی استفاده های فراوانی می شود. در ادامه، با خواص و کاربرهای بی نظیر آن آشنا می شویم.


روغن زیتون که با فشار دادن زیتون و استخراج روغن آنها تهیه می شود ، به اشکال مختلف و متنوعی حاصل می شود و کاربردهای بسیاری دارد.

بیشتر ما یک بطری روغن زیتون داریم که در کمدهای ما نشسته است - مناسب برای استفاده در سس سالاد یا سرخ کردن. این احتمال وجود دارد که بیشتر مردم تصور نکرده باشند که از آن بخاطر تقویت شام خود استفاده کنند. اما مردم به دلیل فواید آن به عنوان مرطوب کننده صورت به طور فزاینده به دنبال روغن زیتون هستند.

در حقیقت ، یک مطالعه نشان داد که هنگامی که محققان روغن زیتون را روی پوست موش هایی که در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار دارند و می توانند باعث سرطان شوند ، اعمال می کنند ، روغن زیتون در واقع برای مقابله با سلول های ایجاد کننده سرطان کار می کرد. میزان تومورها در موشهایی که روغن زیتون به پوست آنها اعمال شده بود به طور قابل توجهی پایین بود.

فواید پوست روغن زیتون
سرشار از ویتامین است
روغن زیتون برخی از مزایای گزارش شده برای پوست را نشان می دهد. طبق شورای بین المللی زیتون ، روغن زیتون دارای ویتامین های زیادی از جمله A ، D و K و همچنین ویتامین E است.

این ماده دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است
روغن زیتون همچنین یک آنتی اکسیدان است ، بنابراین می تواند به جلوگیری از آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش ناشی از سرطان کمک کند. این ماده در مقایسه با سایر انواع چربی ها و روغن هایی که انسان به طور معمول می خورند ، غلظت بسیار بالایی از ماده ای به نام اسکالن دارد. اسکالن همان چیزی است که روغن زیتون را به آنتی اکسیدان اضافی می بخشد.

این باکتری ها را مرطوب و مبارزه می کند
اگر مستعد ابتلا به آکنه هستید ، استفاده از صابون تهیه شده با روغن زیتون ممکن است کمک کند منبع معتبر با از بین بردن باکتری های ایجاد آکنه ، آکنه شما را کاهش دهد. روغن زیتون همچنین برای مرطوب و آبرسانی پوست شما شناخته شده است.


چگونه می توانید از روغن زیتون روی صورت خود استفاده کنید؟
روغن زیتون اغلب به عنوان یک ماده در محصولات شستشوی صورت مورد استفاده قرار می گیرد. لوازم آرایشی وجود دارد که پایه روغن زیتون دارند. همچنین در بعضی از صابونها ، مواد شستشوی بدن و لوسیون ها قابل مشاهده است.

با استفاده از مستقیم روغن آن می توانید از روغن زیتون به عنوان مرطوب کننده و بدون مواد اضافی استفاده کنید. از آنجا می توانید هر نوع روغن اضافی را با حوله یا پارچه از بین ببرید. استفاده از روغن زیتون به عنوان مرطوب کننده بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب یا آفتاب سوختگی بسیار مفید است.

خطرات و هشدارها
در حالی که ممکن است روغن زیتون از بعضی جهات مفید باشد ، مطالعات دیگر حاکی از آن است که اگر شما پوست حساس ، به ویژه پوست روغنی یا پوستی مانند درماتیت دارید ، روغن زیتون ممکن است بهترین انتخاب نباشد. یکی از منابع معتبر مطالعه نشان داد که روغن زیتون در واقع شرایط پوستی خاصی را برای بزرگسالان بدتر کرده است و توصیه می کند والدین از استفاده از روغن زیتون بر روی نوزادان خودداری کنند. اگر پوست حساسی دارید ، قبل از استفاده از آن در صورت خود آزمایش آلرژی انجام دهید. مقداری اندازه تیره را روی پیشانی خود با نام تجاری روغن زیتون که قصد استفاده از آن را دارید مالش دهید. اگر در 24 تا 48 ساعت هیچ واکنشی مشاهده نکردید ، استفاده از آن باید بی خطر باشد.

یک منبع تحقیق معتبر دیگر متذکر شد که استفاده از روغنهای طبیعی ، از جمله روغن زیتون ، روی نوزادان ممکن است در ابتلا به اگزما در زندگی بعدی نقش داشته باشد. این امر به ویژه در صورتی که سابقه خانوادگی اگزما داشته باشید صادق است.

روغن زیتون یک روغن سنگین است و به راحتی در پوست جذب نمی شود. روغن اضافی را برای جلوگیری از گرفتگی منافذ یا به دام انداختن باکتری ها ، پاک کنید. محصولی با کیفیت و عالی را انتخاب کنید که حاوی مواد افزودنی یا مواد شیمیایی نباشد.


اگر دوست دارید از روغن زیتون بر روی صورت خود استفاده کنید ، فقط کیفیت آن را به خاطر بسپارید. نسبت به مخلوط های روغن نسبت به روغن زیتون خالص احتیاط کنید. در یک مطالعه مشخص شد که برخی از مارک های محبوب روغن زیتون مطابق با استانداردهای واقعی برای روغن زیتون مطابقت ندارند.

اگر در معرض گرمای بیش از حد ، نور یا اکسیژن قرار داشته باشد ، روغن زیتون می تواند در حین حمل و نقل از بین رود. اگر روغن زیتون آسیب دیده یا بیش از حد در تولید آن استفاده شود یا روغن نادرست ذخیره شود ، می توان کیفیت روغن زیتون را تحت تأثیر قرار داد. به دنبال یک برچسب با مجوز از شورای بین المللی زیتون در بطری روغن زیتون خود باشید. و هنگام استفاده از روغن زیتون روی صورت خود ، حتماً ابتدا پوست خود را نسبت به روغن زیتون در قسمت کوچکی از پوست خود آزمایش کنید.

منبع: https://is.gd/594zHI





:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








cache01last1592657839